מי מאיתנו לא מקבל שיחות על ביטוח ? למי לא הציעו לפחות 10 פעמים בשנים האחרונות לקנות ביטוח ? המספרים מראים שלכולנו, לעשות ביטוח זה חשוב , אבל איזה ביטוח ? באיזו חברה ? באיזה תקציב ולא פחות חשוב, מי היינו רוצים שיעשה לנו את הביטוח ? בכתבה זה נחשוף לכם מספר פרטים שיעזרו לכם לקבל החלטות חכמות שיחסכו לכם המון כסף!
האם ידעתם שלמעלה מ40% מהאוכלוסייה הכללית בישראל מחזיקים בביטוח בריאות ?
כמה מאיתנו תובעים את הביטוח בפועל ? מעט מאוד , כמה מעט , אתם לא תאמינו למספר!
המספר משתנה כמובן מחברה לחברה ומכיסוי לכיסוי , אבל מדובר על % נמוך מאוד שלעיתים לא מגיע ל10% ! איפה כן ניתן לתבוע ולקבל החזר מהיר מאוד ומשמעותי מאוד ? כיסוי האמבולטורי שקיים בחלק ניכר מהפוליסות. אז למה לא לעשות את זה?
ברור שלעשות, איך עושים ? למי פונים ומתי ? מאוד פשוט, ראשית בבדיקה קלה, או בהר הביטוח או בפוליסה עצמה, ניתן לחפש את המילים "ייעוץ ובדיקות" / כתב שירות אמבולטורי.
ביטוח בריאות כיסוי אמבולטורי?
- בדיקות אבחנתיות כמו CT , P.E.T CT , MRI , אולטסאונד
- התייעצויות עם רופאים מומחים עד 5 ייעוציים בשנה
- טיפולים פיזוטרפיים והידרותרפיים
- בדיקות מעבדה ובפרט לגידולים
- אביזרים ומכשירים רפואיים שנדרשים לטיפול כתוצאה מתאונה
- טיפולים פסיכולוגיים / פסיכיאטרים – תלוי מקרה
- כיסוי מורחב להריון לרבות , סקירה גנטית, בדיקת מי שפיר, סקירת מערכות העובר, הפריה חוץ גופית ( חלק מהפוליסות )
- כיסויים לילדים – אבחון ויעוץ דידקטי , טיפולי מומחים בהתפתחות הילד, אבחון הפרעות קשב וריכז ועוד.

מה נדרש כדי לתבוע ביטוח בריאות ?
- סיכום ייעוץ רופא מומחה + קבלה של העלות
- אישור ניהול חשבון / שק מבוטל לקבלת הכסף
איך מקבלים כסף ?
- סוכן הביטוח יעשה זאת בצורה פשוטה עבורכם
- העלאת הקבצים באזור האישי וקבלת הכסף לעיתים אף מידית
מה עוד חשוב לדעת על ביטוח בריאות ?
- תביעות מרובות לא מעלות לנו את העלויות!
- תביעות מרובות לא פוגעות ביחס של חברות הביטוח כלפינו – אין דבר כזה היעדר תביעות כמו ברכב
- יש השתתפות עצמית מסוימת כמעט בכל סוגי התביעות
- קיימת תקופת אכשרה
איך בודקים זכאות?
- מבררים זכאות בשיחה טלפונית קצרה מול מיישבת התביעות.
- אפשר לקרוא בגילוי נאות בפוליסה
- ניתן לבדוק באזור האישי של כל חברה
איך תרצה לקבל את הכסף ?
ביט?
העברה לחשבון?
שימו לב כספים תמיד יעברו לבעל הפוליסה ולא לאדם אחר.
כמה זמן לוקח לטפל בתביעה?
- הגשת תביעת ביטוח יכולה להיות מלחיצה וגוזלת זמן, ואחת השאלות הנפוצות ביותר שיש למבוטחים היא כמה זמן ייקח לטפל בתביעתם. זמני הטיפול לתביעה הינם עד 30 ימי עסקים, לרוב זה עשוי לקחת פחות
מורכבות התביעה:
מורכבות התביעה היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שיכולים להשפיע על משך הטיפול. אם התביעה פשוטה כגון יעוץ לעיתים היא מאושרת במיידי בביט . עם זאת, אם זו תביעה מורכבת יותר ודורשת בדיקה או משיכת תיק רפואי מקופת חולים, הטיפול עשוי להימשך זמן רב יותר.
סוג התביעה:
סוג התביעה שמגישים יכול להשפיע גם על משך הטיפול. לדוגמה, תביעת יעוץ או בדיקה אבחנתית עשויה להיעשות מהר יותר מאשר תביעת מחלות קשות או סיעוד, שכן ייתכן שיידרש פחות תיעוד.
פוליסת ביטוח בריאות בחברת ביטוח:
לכל חברת ביטוח מדיניות ונהלים משלה לטיפול בתביעות. לחברות מסוימות עשויות להיות תהליכים יעילים יותר מאחרות, מה שיכול להשפיע על משך הזמן שלוקח לעבד את התביעה .
מה יכול להשתבש? טעויות תביעה נפוצות
- הגשת תביעת ביטוח יכולה להיות תהליך מייאש, וישנן מספר טעויות נפוצות שמבוטחים יכולים לעשות שיכולות לעכב או אפילו לסכן את תביעתם. אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא חוסר במסמכים הנדרשים כגון: הפניה מרופא. וזה עשוי להקשות על יישוב התביעה.
- טעות נוספת שמבוטחים יכולים לעשות היא אי מתן מידע מדויק או מלא בעת דיווח התביעה. חיוני לספק מידע רב ומפורט ככל האפשר בעת דיווח התביעה ובתאם לאירוע / לתביעה הרלוונטית
- טעות שלישית נפוצה היא אי מעקב אחר כל ההוצאות הקשורות לתביעה. חשוב לשמור תיעוד מפורט של כל ההוצאות הקשורות לתביעה, לרבות קבלות רפואיים, הפניות וסיכומים וכל הוצאה אחרת שנגרמה כתוצאה מהאירוע. אי מעקב אחר הוצאות אלו עלול להקשות על התהליך.
רוצים להתייעץ איתנו ? השאירו פרטים ונשמח לעזור